REC9100650 |
Introducció a les Xarxes Socials amb finalitat educativa |
2015-2016 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
15/10/2015 - 28/11/2015 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació d'Ensenyants d'Informàtica de Catalunya
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2015 - 15/10/2015 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
90
|
| |
Descripció i Metodologia: |
El curs no és gratuït: el preu de la taxa és 90 € pels no socis i 60 € pels que en són.
Organització: El cus s'organitza en temaris de una setmana de durada, al final de la qual, els alumnes han d'entregar activitats que conformaran el mateix temari i que avaluaran la correcte comprensió dels continguts. Al mateix temps, durant la setmana, es creen espais de debat sobre el mateix temari o relacionat que són de participació obligatòria i que junt amb l'entrega d'activitats durant els terminis establerts i el correcte seguiment, conformen la certificació o no de l'alumne.
Aquest és un curs destinat a que els docents tinguin una visión introductòria a les xarxes socials existents al món actual i la manera que aprenguin a treure el màxim profit d'aquestes aplicades al món docent. Durant tot el curs s'aprenen les xarxes socials i iniciatives per a aplicar-les a classe i captar l'atenció de l'alumne amb les armes que ens ofereixen les NTIC.
|
| |
Objectius |
-Veure la teoria de les xarxes socials i quins són els seus inicis
-Identificar les diferents xarxes socials i estudiar-les per a trobar beneficis educatius en
elles.
-Estudiar Facebook i trobar eines educatives dintre de la gran xarxa social
-Estudiar Google+ i trobar avantatges i eines educatives de la nova xarxa social de
google.
-Estudiar Twitter i veure quines aplicacions ens poden ajudar en entorns educatius
-Veure les altres xarxes socials i estructurar solucions pel seu ús en l'educació
|
| |
Continguts |
Tema 1: Introducció a les xarxes socials
Què és una xarxa social
Xarxes socials a internet
Xarxes socials actuals i el seu estat
Xarxes socials en l'educació
Tema 2: Explorant les xarxes socials actuals
El poder de les xarxes socials
Facebook
Elements essencials de facebook
Consideracions sobre la privacitat
Tema 3: Facebook com a eina a classe
Avantatges de les xarxes socials en l'aprenentatge
Grups de facebook
Models per a treballar amb grups
Aplicacions Facebook per a l'educació
Tema 4: Google +
Història de g+
Primers passos a g+
Maneres d'usar g+ en l'educació
Tema 5: Twitter
La xarxa de microblogging: twitter
Primers passos a twitter
Aplicacions en la docència• Tema 6: Altres Xarxes socials i possibles aplicacions docents
Linkedin
Pintarest
Pheed
Instagram
Tema 6: Altres Xarxes socials i possibles aplicacions docents
Linkedin
Pintarest
Pheed
Instagram
|
| |
Formador/a |
Pere Castanyer Sardà
|
| |
Avaluació |
Setmana 1
Activitat 1
Explica’m la teva experiència en les xarxes socials. De les més conegudes (facebook, twitter o
google+) o d’altres menys conegudes.
*Comenta també què esperes de les carxes socials i que creus que poden donar al sector de la
docència i l’educació.
Setmana 2
Activitat 1
Crea una compta al facebook. Crea llavors una pàgina de facebook amb el nom del curs, o d’una
aula o del que creguis convenient tenint en compte que l’hauràs de dotar de continguts fent servir
els conceptes i procediments que hem explicat aquesta setmana.
Un cop creada envi’am una notificació perquè m’agradi la pàgina al meu compte personal per jo
poder avaluar la feina feta.
Setmana 4
Activitat 1
Si has seguit el fil dels continguts has hagut de crear una compta a google+. Envia’m una captura
de pantalla del teu perfil a google+.
Activitat 2
Diguem quins dels 31 mètodes vistos en els continguts, veus més factible per aplicar a la teva
feina docent utilitzant google+.
Activitat 3
Afegiu-mes als cercles entre vosaltres i feu hangouts per a prova les capacitats telemàtiques i de
comunicació que ofereix g+.
Setmana 6
Activitat de Pintarest
En funció de com hem mostrat l’ús de pintarest als continguts, busca i explora continguts
específics docents sobre una temàtica que necessitis utilitzar a la classe. Expliquem que has
trobat i com li donaries ús a l’aula.
Es tracta de fer útil per a l’aula l’ús del pintarest. fent ús d’imatges, infografies…etc, disponibles a
pintarest i destinats a la docència.
|
| |
Requisits de certificació |
Per tal d'obtenir el certificat del curs s’ha d’haver seguit la metodologia del curs i assolits els requisits mínims d’avaluació esmentats en el pla d’avaluació.
Aquests mínims són:
-Haver creat el compte i creat les pàgines i els recursos que s'esmenten en el tema 2, tema 3 i tema 5, que són sobre Facebook, Google plus i Twitter respectivament. S'avaluarà molt a fons el correcte assoliment de les diferents xarxes socials i les seves aplicacions al món educatiu i en la interacció docent/alumne.
-Haver entregat la pràctica final del curs (Tema 6) on es fa un treball exhaustiu per a trobar eines dins les xarxes socials per tal de que el docent pugui utilitzar-les assíduament a l'aula.
-Haver entregat i participat en un mínim d’un 80% de les activitats proposades pel formador i que conformen el pla d’avaluació.
-Haver omplert i entregat l’enquesta final de grau de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de primària i secundària obligatòria i formació professional
|
| |
E-mail |
secretariaAEIC@gmail.com
|
| |
|
|